به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۲ تهران؛ فرزاد هنرور، در این باره گفت: همان طورکه پیش‌تر عنوان شد فعالیت و اقدامات شهرداری منطقه دوازده در برگزاری مراسم وداع و تشییع شهید نیلفروشان را می‌توان به ۳ بخش کلی، شامل قبل، حین و بعد از مراسم تقسیم‌بندی کرد. تا روزگذشته فضاسازی محیطی و آذین‌بندی مناسبتی، رنگ‌آمیزی جداره‌ها، ایجاد سازه‌های اسپیسی جهت‌ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های خدمات‌رسان، آراستگی باغچه‌ها و فضای سبز و چندین عنوان برنامه دیگر به اجرا درآمد.

هنرور، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۱۲ تهران، اضافه کرد: از بامداد امروز نیز با استقرار عوامل اجرایی نواحی و همچنین نیرو‌های کارگری از جمله خدمات شهری، فضای سبز، زیباسازی، مدیریت پسماند، مسیل‌ها، محیط زیست، ساماندهی و... مرحله دوم نگهداشت از میدان آئینی امام حسین(ع) آغاز گشت و به مرور زمان و با نزدیک شدن به ساعت ۹ صبح، زمان شروع مراسم و با حضور پرشور مردم، عوامل اجرایی و نیرو‌ها با امکانات و تجهیزات لازم درنقاط تعیین شده مستقر و مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان شدند.

فرزاد هنرور، به بخشی از این خدمات درمیدان آئینی امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: درجریان این مراسم کارگران خدمات شهری وظیفه پاکسازی، جمع‌آوری زباله، نظافت جایگاه اجرای برنامه و طول مسیر راهپیمایی و وداع با پیکر شهید نیلفروشان را بر عهده داشتند و از سوی دیگر کارگران و نیرو‌های نوماند و اداره مدیریت پسماند به شکل پیاده و با همراه داشتن کیسه‌های مخصوص و مخازن آبی حمل پسماند‌های خشک، به ویژه درجوار موکب‌های شهدای مقاومت و‌ایستگاه‌های صلواتی درچهارگوشه میدان امام حسین(ع) و خیابان‌های اطراف، به جمع‌آوری انواع ظروف یکبار مصرف و پسماندی اقدام نمودند.

هنرور، درباره بخش پایانی و مرحله آخر نگهداشت محل برگزاری مراسم تشییع پیکر پاک شهید نیلفروشان گفت: همزمان با حرکت کاروان وداع با پیکر شهید مقاومت از میدان امام حسین(ع) به سمت میدان شهدا، کار پاکسازی، نظافت، شست و شوی معابر به شکل مرحله به مرحله آغاز گشت و عوامل اجرایی و نیرو‌های کارگری دراین زمینه اقدام نمودند.