به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، در این مانور وحدت کار ضمن قدردانی از برگزاری این مانور با توجه به قرار گرفتن در فصل آغاز بارش های جوی بیان کرد: مجموعه 137 پلاس متشکل از سامانه های 137 و 1888 است که روزانه به طور متوسط 8 هزار تماس را دریافت و برای پیگیری ارجاع می دهد.

وی با اشاره به اینکه در منطقه 19 چالش ها و مشکلات زیادی درمسائل شهری وجود دارد خاطر نشان کرد: در همین راستا توجه ویژه ای برای آمادگی در برابر بحران ها و بلایای طبیعی با اجرای مانور های میدانی تدارک دیده شده که باعث افزایش مهارت عوامل اجرایی و آمادگی هرچه بیشتر آنها خواهد شد.

در ادامه اخگر پور تصریح کرد: عوامل سامانه 137 پلاس بازوی توانمند و یاور همیشگی شهرداری و شهروندان است که در همه شرایط خالصانه خدمت رسانی می کنند که این اقدام مهم باعث افزایش مشارکت شهروندان در اداره امور شهر می شود.

پارسا جو از دیگر سخنرانان این برنامه بر بررسی پیام ها با اجرای آنها به قید فوریت و پیگیری درخواست های شهروندان با برگزاری نشست های مستمر با مدیران شهری در راستای جلب رضایتمندی شهروندان و رفع معضلات شهری شد.

 براساس این گزارش با توجه به سناریو پیش بینی طوفان شدید و آبگرفتگی معابر که باعث افتادن درختان در محل تردد شهروندان و خسارت به تاسیسات شهری شده عوامل اجرایی سامانه 137 با ابزارهای اره و هوا برش نسبت رفع این معضل اقدام کردند.

در ادامه با توجه به بارندگی شدید و حجم زیاد بارش ها با هماهنگی های بیسم عوامل 137 نواحی و آتش نشانی برای رفع آبگرفتگی معابر از کف کش و پمپ روبین برای تخلیه آب استفاده کردند.

ضمن اینکه برای پیگیری پیام هایی مبنی بر مفقود شدن چندین دریچه  بر اثر سیلاب عوامل 137 مشغول نصب مجدد دریچه ها شدند.

شایان ذکر است مانور آمادگی نیروهای اجرایی مدیریت شهری و نظارت همگانی منطقه 19 در برابر بحران های طبیعی با حضور عوامل اجرایی سامانه 137 نواحی پنجگانه، آتش نشانی، اورژانس و ستاد مدیریت بحران در مجاورت دریاچه بوستان شقایق همراه بود.