به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، طی جلسه ای در دفتر معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور که با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران برگزار شد، مسائل و مشکلات مشترک در حوزه نوسازی و بازآفرینی محدوده ها و محلات هدف و زمینه های همکاری فیمابین مورد بحث و بررسی قرار گرفت. از جمله این مسائل می توان به عدم وجود سازوکار مدیریت نوسازی و بازآفرینی در کلانشهرها و شهرستانها آنگونه که لازم است با رویکردی هماهنگ با مساله و سازماندهی و ساختارمند نمودن آن طبق الگویی که کلانشهرهایی مانند تهران از سالهای گذشته از آن برخوردار می باشند، اشاره کرد.

درحال حاضر متولیان نوسازی در سایر کلانشهرهای کشور تحت عناوین مختلف و متعددی تعریف شده اند که از آن جمله می توان به سازمانهای بهسازی و نوسازی، عمران و بازآفرینی، بهسازی و بازآفرینی و غیره اشاره نمود. بالتبع این ساختارها از تنوع و گوناگونی در شرح وظایف، حدود و صغور ماموریت ها و اختیارات و چارت سازمانی برخوردار خواهند بود که لازم است با بررسی مجدد موضوع نسبت به رفع آن با هدف ارتقای تحقق پذیری نوسازی بافت های فرسوده اقدام شود.
براساس مذاکرات صورت گرفته در جلسه و پیرو بیانیه اولین نشست مدیران عامل سازمانهای نوسازی کلانشهرهای کشور ضمن حمایت آقای دکتر زینی وند معاون محترم سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور مقرر گردید مراتب، مورد پیگیری ایشان از وزیر محترم کشور قرار گیرد.
همچنین مقرر گردید چالش های اصلی و اساسی در بافتهای فرسوده و ناکارآمد، تاریخی و غیره نیز طی گزارشی به وزیر محترم کشور ارائه و درخواست های کلانشهرها مورد پیگیری قرار گیرد. از جمله موضوعات دیگر مورد بحث، دبیرخانه های انتقال تجربیات بازآفرینی موضوع تفاهم نامه فیمابین سازمان شهرداریها و شرکت بازآفرینی شهری ایران بود که مقرر گردید پیگیری های لازم هم در زمینه معرفی نمایندگان شهرهای عضو و هم تدوین سرفصل های آموزشی از سوی سازمان شهرداریها با همکاری سازمان نوسازی شهر تهران صورت پذیرد.