به گزارش اکونا پرس،

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیرافزود: آقای متین دیداری مدیرعامل شرکت پتروشیمی زاگرس از مدیران جوان، فعال و پیشرو در عرصه صنایع پتروپالایشگاهی است که امروز توانسته با برنامه‌ریزی درست در راستای خدمات جانبی کار، احداث تامین اکسیژن را آغاز و در دستور کار قرار دهد.

عبوری ادامه داد: پتروشیمی زاگرس قبل از این نیز اقدامات جدیدی را آغاز کرده بود که یکی از این اقدامات خاموش کردن دکل فلر و برگرداندن گاز برای تولید متانول بیشتر بود و دیگری برگرداندن بخار به بویلر‌ها و تولید برق است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر گفت: پتروشیمی زاگرس امروز احداث یکی از بزرگترین مجموعه‌های تولید اکسیژن را در دستور کار قرار داد که موضوعی بسیار مهم و ارزشمند در صنعت پتروشیمی به‌شمار می‌رود.

عبوری تصریح کرد: تولید متانول موضوع مهم و اصلی در پتروشیمی زاگرس است و این  مجتمع به‌عنوان بزرگترین متانول ساز دنیا، دارای دو خط یک میلیون و ۶۵۰ هزار تنی است .

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت مردمی جلوگیری از خام فروشی است، گفت: صنایع زیردست متانول حدود ۶۴ درصد محصولات شیمیایی، ۲۳ درصد سوخت و ۱۶ درصد الفین است.

عبوری تاکید کرد: تبدیل متانول به بنزین از تاکیدات است و باید مشکلات کشور در این زمینه را رفع و یا کم کنیم.

مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری اضافه کرد: از هر ۱۰۰ واحد متانول می‌توان ۳۶ واحد بنزین و ۴ واحد LPG تهیه کرد که این موضوع در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان کشور آغاز می‌شود. 

وی در پایان گفت: اگر بتوانیم از هر ۱۰ هزار تن تولید پتروشیمی زاگرس، ۲ هزار تن را به بنزین اختصاص دهیم می‌توانیم یک میلیون لیتر بنزین با کیفیت اکتان بالای ۹۵ درصد تولید کنیم.