به گزارش اکونا پرس،

دکتر عبوری مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر با بیان اینکه، دستورالعمل اخیر وزارت نفت درباره پالایشگاه ها در تاریخ ۲۳ دی ۱۴۰۲ ابلاغ و عطف‌به‌ماسبق شد، گفت:  این اتفاق تاثیر زیادی بر سودآوری پالایشگاه‌های  مهم بورسی به همراه داشت.

عبوری تصریح کرد: با توجه به پیامدهایی که این دستور العمل ایجاد کرد، جلسات زیادی با حضور سرپرست ریاست جمهوری و وزرای اقتصادی در ستاد اقتصادی دولت برگزار شد که در نهایت دستور بازنگری و بررسی مجدد داده شد.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر با بیان اینکه در ادامه این بررسی‌ها، مجددا سازمان بورس مکاتباتی را با وزیر نفت و نهاد ریاست جمهوری انجام داد و همزمان نیز وزیر امور اقتصادی و دارایی نامه‌ای را به دولت ارسال کرد، تصریح کرد: نهایتاً این موضوع یکشنبه ۲۰ خرداد در ستاد اقتصادی دولت مطرح و مقرر شد تا جلسه‌ای به صورت اختصاصی برای بازنگری فرمول فی‌مابین وزارت نفت، وزارت اقتصاد، سازمان بورس و انجمن پالایشی‌ها برگزار شود.

وی افزود: قرار بر این شد تا زمان اجرای دستورالعمل جدید که از ابتدای سال در نظر گرفته شده بود به تاریخ ابلاغ تغییر کند.

عبوری گفت: با توجه به این اصلاح باید میزان عدم‌النفع شرکت‌های پالایشی که ناشی از برنامه تولید ابلاغی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است و  امکان به‌کارگیری حداکثر ظرفیت تولید محصولات با کیفیت بالاتر را از پالایشگاه‌ها سلب می‌کند، محاسبه و در حساب شرکت‌های پالایشی منظور شود.

همچنین مقرر شد تا تسویه بدهی‌های دولت به پالایشگاه‌ها از محل تخصیص خوراک آنها انجام شود.