به گزارش اکونا پرس،

انرژی در بر گیرنده برق و گاز  است و تنها به یکی از آنها محدودیت نمی‌شود، همان گونه  که در زمستان چالش تأمین گاز و قصه پر غصه واردات را پیش رو داریم و در تابستان نیز برای برطرف کردن نیاز برق محدودیت‌هایی برای صنایع مختلف در نظر گرفته می‌شود، اتفاقی که این روزها گریبان­‌گیر بخش زیادی از صنایع است.

گروه سرمایه‌گذاری غدیر نیز در این چرخه از گزند این کمبوها در امان نبوده و بخشی از پالایشگا‌ه­‌ها، شرکت‌های پتروشیمی‌ها و صنایع سیمانی و فولادی این هلدینگ  با این کمبود دسته وپنجه نرم می­‌کنند.

در این راستا و با تلاش مدیرعامل این گروه راه­کارهایی برای برون رفت از این چالش در حال پیگیری و انجام است که می­‌توان به همکاری با شرکت­های دانش بنیان و دانشگاه­‌ها اشاره کرد.

دکتر عبوری  مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر در این خصوص با بیان اینکه یکی از راهبردهای اصلی گروه غدیر ایجاد تدابیر جدید و راه‌گشا برای حل ناترازی انرژی است و به همین دلیل تمام تلاش مجموعه خصوصا در ماه‌های گذشته بر این بوده تا با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و بومی و با کمک شرکت‌­های دانش‌بنیان این مشکل را به حداقل برسانیم.

عبوری تاکید کرد : یکی دیگر از راه‌کارهای غدیر برای برون رفت از این مشکل خودکفایی در بحث تامین انرژی است، در همین راستا از توان داخلی مجموعه در هلدینگ برق و انرژی استفاده شده تا با ساخت نیروگاه‌ها در تامین انرژی برق برای صنایع داخلی خود بی‌نیاز باشیم و در مواقع پیک مصرف دچار تعطیلی و خروج از مدار تولید نشویم.

وی افزود : ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی زیماور در ساری یکی از پروژه‌هایی است که در این راستا تعریف شده است.

عبوری در پایان با بیان اینکه استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر و سبز از دیگر راهکارهایی است که گروه سرمایه‌گذاری غدیر برای دستیابی و استفاده از آن تمام تلاش خود را انجام خواهد داد، گفت: لزوم تغییر در حکمرانی انرژی و استفاده از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر از مواردی است که می‌تواند مشکلات را در سال‌های آینده به تدریج کاهش دهد.