به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی گروه سرمایه گذاری غدیر، جلسه شورای معاونین گروه غدیر به ریاست دکتر مهدی عبوری مدیر عامل، با موضوع اصلاح ساختار، اصلاح فرایند و اصلاح مدل کسب و کار ِ شرکت پارس ویرا، و همچنین رسیدن به مدل اجرایی در باز طراحی این شرکت به‌ عنوان مهمترین شرکت صنعتی‌ساز کشور برگزار شد.
مهدی عبوری در این جلسه با تاکید بر هم پیوندی شرکت‌های هلدینگ توسعه ساختمان، به تعیین و نقش و سهم هر یک از شرکت‌ها در فرایند صنعتی سازی اشاره کرد و در ادامه گفت: فعالیت‌های جاری و توسعه‌ای در شرکت‌های هلدینگ توسعه ساختمان باید با بازتعریف سهم و نقش هر یک از شرکت‌ها به ویژه پارس ویرا به سمت افزایشِ کارآمدی، توسعه پایدار و افزایش سوددهی سوق پیدا کند.عبوری در ادامه با تاکید بر مشخص شدن نقش پارس ویرا افزود: این شرکت بایستی تنها به عنوان تولید کننده کالاهای مورد مصرف در پروژه‌های ساختمانی معرفی شود و اجرا باید به سایر شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ سپرده شود. عبوری با اشاره به اینکه شرکت ابنیه سازان صنعتی بنا پارس ویرا به واسطه تولید مواد و کالای مورد استفاده در صنعتی سازی هلدینگ ساختمان تاسیس شده است، تاکید کرد این شرکت نباید به عنوان مجری پروژه‌ها معرفی شود و بر اساس تعریف و نقش خود به تولید، کیفیت کالاها و مناسب سازی قیمت بپردازد.


مدیر عامل گروه سرمایه گذاری غدیر در ادامه جلسه‌ی بررسی چالش‌ها و فرصت‌های شرکت پارس ویرا، پس از استماع گزارش مدیران هلدینگ توسعه ساختمان در راستای برنامه ریزی منسجم به منظور بهبود وضعیت در کوتاه مدت، از مدیران این هلدینگ خواست به موضوع بازاریابی و مطالعات اقتصادی، طراحی ساختار و تغییر و اصلاح مدل کسب و کار توجه ویژه داشته باشند. عبوری با توجه به اهمیت کیفیت کار و رضایت مصرف کنندگان محصولات هلدینگ به مواردی همچون اهمیت نظام تضمین کیفیت، ایجاد شبکه همکاران به جهت توسعه بازار با رویکرد انبوه سازی اشاره کرد. زنجیره ارزش هلدینگ توسعه ساختمان از دیگر مواردی بود که عبوری با توجه به اهمیت آن گفت: پارس‌ویرا به عنوان تامین کننده ماژول‌ها و قطعات صنعتی و سایر شرکت‌های هلدینگ با به کارگیری ظرفیت شرکت‌های بخش خصوصی به ویژه در جذب سرمایه گذاری برنامه‌ریزی و فعالیت داشته باشد.
در پایان عبوری تاکید کرد: برای بهینه سازی قیمت تمام شده بایستی در حوزه مهندسی اقدامات اساسی صورت پذیرد؛ به عنوان مثال ضروری است نقاط مختلف در کشور جانمایی شود و تولید با کمترین فاصله مبدا تا مقصد با رویکرد کاهش هزینه‌ها صورت پذیرد.
در گزارش ارائه شده توسط هلدینگ توسعه ساختمان بیان شد: شرکت پارس ویرا برای تولید سالانه ۶۰۰ هزار متر مربع ” ساختمان سه بعدی مدولار هدف گذاری شده است. همچنین خط تولید اسکلت فولادی به میزان ۷۵/۰۰۰ تن در سال، خط تولید پانل سبک بتنی به میزان ۱/۸۰۰/۰۰۰ متر مربع در سال و خط تولید پانل نما با ظرفیت تولید ۴۰۰/۰۰۰ متر مربع در سال از اهداف کارخانه صنعتی سازی شرکت پارس ویرا در تهیه، تولید و ارائه کالاهای مورد نیاز صنعتی سازی هلدینگ توسعه ساختمان بوده است.