به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی گروه سرمایه گذاری غدیر، مهندس «سیدمجید هدایت» مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر در نخستین نشست با معاونین گروه و مدیران عامل هلدینگ‌ها، با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی استراتژیک در سطح هلدینگ‌ها، بیان کرد: تمامی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه مکلف هستند سند برنامه‌ریزی استراتژیک را تدوین کرده و به تصویب ارکان راهبری شرکت رسانده و تا پایان سال جاری ارائه دهند.

سید مجید هدایت پس از بیان تسلیت شهادت سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان، به برنامه‌های راهبردی و استراتژیک جدید در مدیریت جدید گروه سرمایه‌گذاری غدیر اشاره کرد و گفت: با تأکید بر مزیت‌های رقابتی کشور در حوزه‌های نفت و گاز، پتروشیمی، معدن و صنایع معدنی و پیشگامی دنیای پلتفرم‌ها و فناوری‌ها در بسیاری از کسب و کارها، معتقدم ایجاد توازن و تناسب استراتژیک در سبد سرمایه گذاری هلدینگ غدیر لازم و ضروری است.

 

مدیر عامل غدیر همچنین بر ایجاد ثروت برای سهامداران در جهت ایفای نقش کلیدی در توسعه اقتصادی کشور تاکید کرد و افزود: اجرای منویات توسعه‌ای دولت محترم در این خصوص حائز اهمیت خواهد بود و به همین منظور بایسته و شایسته است بیانیه سیاست سرمایه گذاری (IPS) و استراتژی دارایی از سوی هلدینگ‌ها تهیه و تدوین شود.

مهندس هدایت با اشاره به تجربه‌های مدیریتی پیشین در صنایع مختلف، بر اهمیت تدوین نقشه راه و سند استراتژیک اشاره کرد و گفت: تمامی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه مکلف هستند سند برنامه‌ریزی استراتژیک را تدوین کرده و به تصویب ارکان راهبری شرکت رسانده و تا پایان سال جاری ارائه دهند.

وی با تاکید بر شفافیت و انضباط مالی در عملکرد و اقدامات مدیران ستاد و هلدینگ‌ها گفت: این سند میثاق نامه مشترک مدیران عامل هلدینگ‌ها و هیات مدیره شرکت‌های تابعه با گروه غدیر و تمامی ذینفعان خواهد بود.

 

مدیرعامل غدیر در ادامه بر رعایت قوانین و مقررات حاکمیت شرکتی، قوانین تجارت و استانداردهای حسابداری تاکید و تصریح کرد: با عنایت به وجود سهامداران از طیف‌های مختلف بازنشستگان عزیز و همچنین به منظور پاسخگویی مناسب و مطلوب تمامی ارکان، شرکت‌ها و هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه؛ برخورداری از بالاترین رتبه شفافیت و انضباط مالی یک اصل ضروری است.

مهندس هدایت در ادامه سخنانش با تاکید بر اهمیت توسعه پایدار در سبد سرمایه گذاری گروه غدیر؛ فلسفه وجودی غدیر را ایفای نقش پیشگامی در تحقق توسعه بنیادی در کشور دانست و افزود: از گروه و تمامی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه می‌خواهیم توسعه یکپارچه و پایدار در سرمایه گذاری، توسعه تکنولوژیکی همچنین توسعه فرایندهای عملیاتی و مدیریتی را به عنوان اصل و اساس تمامی برنامه‌های خود قرار دهند.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت فناوری و دانش هوش مصنوعی در دنیای کسب و کار اظهار داشت: امروزه لزوم ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری جهت استقرار سیستم‌ها، پیاده سازی حاکمیت شرکت هوشمند، افزایش بهره وری، چابک سازی و انعطاف پذیری سازمانی، به منظور افزایش هوش رقابتی حائز اهمیت است و در همین راستا تمامی هلدینگ‌ها و شرکت سرمایه گذاری غدیر به سامانه‌های هوشمند یکپارچه مدیریتی و عملیاتی تجهیز خواهند شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در پایان افزود: یکی از دلایل ایجاد هلدینگ‌ها، توسعه هم افزایی و سودآوری در زنجیره بین ارزشی بین هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه است و هلدینگ غدیر به عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ‌های چند رشته‌ای کشور باید سند توسعه هم افزایی را تدوین و اجرا کند و بر این اساس “کمیته هم افزایی” تمامی اقدامات لازم در خصوص هم افزایی دارایی ارزش اقتصادی را پیگیری و نهایی خواهد کرد.