به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، موضوع این هفته مستند "۱۰ دقیقه" شبکه پرس تی‌وی به بهانه انتشار تصاویر بازداشت و دستگیری ۱۰۰ مرد فلسطینی، به بررسی رفتار رژیم صهیونیستی با اسرا اختصاص دارد.

این مستند با اشاره به این‌که اخیرا فیلمی منتشر شده است که دست‌کم ۱۰۰ مرد فلسطینی که توسط نیروهای اسرائیلی بازداشت شده بودند، در خیابانی در شمال غزه، با لباس‌های زیر، چشم‌بند زده شده و به زانو درآمده‌اند، بر این موضوع تاکید می‌کند که این ویدئوی جنجالی بار دیگر وضعیت سخت اسرای فلسطینی در زندان های اسرائیل را آشکار کرد.

مستند هفتگی شبکه پرس تی‌وی در ادامه این نکته را یادآور می‌شود که برای جامعه جهانی بسیار مهم است تا فوراً با این تخلفات مقابله کند و از حقوق زندانیان فلسطینی دفاع کند. 

مستند "۱۰ دقیقه" همچنین بر این موضوع تمرکز می‌کند که علیرغم بی‌توجهی آشکار رژیم اسرائیل به چارچوب‌ها و مقررات حقوقی بین‌المللی که با حمایت تزلزل ناپذیر متحدان غربی خود به‌ویژه ایالات متحده تقویت شده است، افزایش آگاهی جهانی در مورد جنایات نفرت‌انگیز این رژیم ضروری است.

مستند «۱۰ دقیقه» سه شنبه ساعت ۱۴:۰۰ به وقت تهران روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن روز چهارشنبه ساعت ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰  است.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/doc/index?id=46&page=1&name=10 Minutes برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند