به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «آفریقا امروز» شبکه پرس تی‌وی اعتراضات سراسری در کنیا و نقش فرانسه در نسل‌کشی رواندا را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

اعتراضات مردم کنیا علیه پیشنهادهای صندوق بین‌المللی پول که در مورد افزایش شدید مالیات بر کالاهای اساسی و فساد گسترده آغاز شد، اکنون به درخواست برای کناره‌گیری رئیس جمهور این کشور تبدیل شده است. 

امسال یادبود سی‌امین سالگرد نسل‌کشی رواندا در سال ۱۹۹۴ است، دوره‌ای حدود ۱۰۰ روزه که طی آن تا یک میلیون توتسی و هوتوهای میانه‌رو توسط شبه نظامیان هوتو کشته شدند در حالی که کشورهای قدرتمند، از جمله فرانسه و ایالات متحده، کنار ایستادند و فقط نظاره کردند. بخش دوم برنامه «آفریقا امروز» به این موضوع می‌پردازد.

برنامه «آفریقا امروز» به تهیه‌کنندگی عاطفه‌سادات دربندی دوشنبه ساعت 11:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه بامداد سه شنبه ساعت 00:00، ساعت 07:00 و 16:00، چهارشنبه ساعت 21:00، پنج‌شنبه ساعت 12:00 و جمعه ساعت 08:00 روی آنتن خواهد رفت.علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15034 این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.