به گزارش اکونا پرس،

فاموری هنرمند ایرانی که قرار است با ویدئو آرت «مرکابا»در نمایشگاه و جایزه سالانه واستو در ایتالیا حضور داشته باشد گفت:  جایزه واستو نمایشگاه پراهمیت در عرصه‌ هنر معاصر است که دربرگیرنده دنیای نقاشی مجسمه سازی است.

وی افزود: این رویداد که در تابستان 1959 پاگرفت و بی‌تردید یکی از قدیمی‌ترین رویدادهای نوع خود در آبروزو است که با هدف تکامل سیر هنر ملی و گسترش دانش آن در سراسر منطقه متولد شده است. اولین دوره‌ جایزه واستو به نقاشان پرآوازه در آن زمان تقدیم شده بود. این مهم در دو نشست هنری با ماهیتی غیرمعمول و مجموعه‌ای قابل توجه از نمایشگاه‌های گروهی همراه شد که تحقیقات موضوعی-مسئله ای را با ادای احترام، گلچین‌ها و گزارشات ترکیب می‌کرد.

این هنرمند ادامه داد: از سال 1975، جایزه در قامت مسابقه‌ی هنری به یک نمایشگاه هنریِ با کیفیت تبدیل و به منتقدان بسیار مهم سپرده شد. از جمله آن‌ها کافی است به گوتزی، بیاسیون، کارلوچیو، سالا، د سانتی، ماسچرپا و د میشلی اشاره کنیم. سیمونگینی، دی مارتینو، کارلی، سریتلی و کریسپولتی نیز از دیگر منتقدان این نمایشگاه به‌شمار‌ می‌روند. این رویداد که همواره با هدف برجسته کردن هنرمندان جدید و نوظهور در ایتالیا دایر می‌‌گردد، هر ساله در موزه‌های مدنی Palazzo d'Avalos برگزار شده و از موفقیت ویژه‌ای برخوردار است.

گفتنی است،  محمد علی فاموری متولد 1368دانش آموخته مقطع کارشناسی عکاسی از دانشگاه هنر تهران و کارشناسی ارشد مدیریت فرهنگی از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی است. از سال ۲۰۰۶ میلادی تجربه حضور در ۴۰ نمایشگاه گروهی بین المللی از جمله نمایشگاه معماری هویت در گالری پلازا کازاناردی ونیز ایتالیا و پروژه آرت باکس بازل سوئیس را دارد. فاموری مجموعه منطقه هیپنوتیک را در اولین نمایشگاه انفرادی خود بر روی دیوارهای گالری سیحون تهران در سال ۲۰۱۷ به نمایش گذاشته است. او همچنین کیورتیور اولین نمایشگاه گلیچ ایران باحضور ۲۷ آرتیست بین المللی است که در سال ۱۳۹۹ در گالری باوان به نمایش درآمد.