به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، موضوع برنامه این هفته «ما مردم» به بررسی شکاف و تبعیض جنسیتی در بکارگیری زنان و تعیین دستمزد آنها در قیاس با مردان در آمریکا اختصاص دارد.

دنیل آریا مجری برنامه در ابتدا این نکته را یادآور می‎شود که آمریکا اکثر کشورها را در موضوع برابری مورد انتقاد قرار می دهد و ادعا می کند که به برابری جنسیتی و برابری در محیط کار اعتقاد دارد اما زنان آمریکایی همچنان کمتر از مردان استخدام می‌شوند و دستمزد کمتری نیز دریافت می‌کنند. 

آریا برای بررسی و تببین هر چه بهتر شکاف جنسیتی در نظام کاری آمریکا گفت‌وگوهایی خواهد داشت با گیل فریزر معلم و فعال اجتماعی، کیرشا کمپبل تحلیلگر اقتصادی از آلبرتای کانادا، کوری کلارک خبرنگار آزاد از فیلادلفیا و دیوید بارکین استاد اقتصاد در دانشگاه متروپولیتن با محوریت وضعیت امروز زنان در آمریکا و شکاف دستمزد جنسیتی در این کشور.

مجری «ما مردم» همچنین از کارشناسان این برنامه می‌پرسد که وضعیت زنان اقلیت به ویژه آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار در شکاف دستمزد جنسیتی چگونه است؟ و اصولا شکاف دستمزد جنسیتی بیشتر بر چه جمعیتی تأثیرات بیشتری می‌گذارد؟

برنامه «ما مردم» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی روز پنج‌شنبه ساعت 11:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود و تکرار آن همان روز ساعت 23:00، جمعه ساعت 10:00، شنبه ساعت 07:00 و 19:00 و یکشنبه ساعت 03:00 خواهد بود.علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15082 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.