به گزارش اکونا پرس،

مهدی محمدنبی در نشست خبری امروز (شنبه) خود اظهار داشت: فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) و یارانش را تسلیت می‌گویم. باید از شرکت توسعه و تجهیز تشکر کنم که بسیار همراه هستند. همانطور که اطلاع دارید بالغ بر هزار و 200 میلیارد تومان با پیگیری‌های وزیر ورزش و جوانان به شرکت توسعه و تجهیز برای بازسازی ورزشگاه آزادی اختصاص داده شد و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در دو شیفت در حال کار کردن هستند. امروز در جلسه با مسئولان شرکت توسعه و تجهیز، مواردی مطرح شد، اینکه در مقررات جدید AFC، بخشی به ورزشگاه اشاره شده است و نسبت به گذشته تغییر کرده و به‌روز شده است. برای به‌روز شدن باید جلساتی را با شرکت تجهیز و توسعه و ورزشگاه آزادی برگزار می‌کردیم. جلسه امروز ما در همین مورد دو ساعت طول کشید و فردا ساعت 11 بازدید میدانی از ورزشگاه خواهیم داشت. این استادیوم چلش‌هایی برای میزبانی دارد. ماده 23 آیین نامه ورزشگاه که AFC ابلاغ کرده در خصوص رسانه‌هاست.

نبی ادامه داد: صندلی‌ها، خبرنگاران و دسترسی آن‌ها به تکنولوژی مورد توجه ویژه قرار دارد. طرح تفصیلی که توضیح داده شد، به ابتیای تعداد صندلی‌ها، جایگاه VVIP و VIP و بخشی که باید در اختیار حامی AFC‌ در روز مسابقه قرار بگیرد، کمک می‌کند. آیین نامه‌های دیگری هم وجود دارد. در گذشته اینطور بود که 48 ساعت قبل نمایندگان AFC می‌آمدند، استادیوم را می‌دیدند و موضوعات را پیگیری می‌کردند. در آیین نامه جدید یک هفته قبل برای بازرسی و بررسی میدانی می‌آیند که تععدادشان هم خداراشکر زیاد است!
وی افزود: بخش بعدی درمورد حامیان مالی AFC است. تعداد جایگاه‌ها و تعداد صندلی‌هایی که اختصاص خواهد داشد فکر می‌کنم فقط 130 عدد در VIP است. خوشبختانه در طرح تفصیی جدید تعداد صندلی‌ها در جایگاه‌های ویژه افزایش پیدا خواهد کرد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: می‌توانیم به راحتی این بخش را پوشش بدهیم و مشکلی نداریم. تسهیلاتی که باید برای تیم مهمان فراهم کنیم هم توضیح داده شده است. امکانات بسیارِ دیگری باید مهیا شود. بخشی مربوط به تکنولوژی است. سرعت بارگذاری و دانلود سیستم وایفای مورد توجه است. برای کارهای VOR که همان اتاق VAR است، سیستم برق و کابل کشی و موضوعاتی از این دست را باید فراهم کنیم. کابل فیبرنوری که در محوطه وجود دارد باید سازماندهی شود. استادیوم آزادی باید این موضوع را به صورت تخصصی در نظر بگیرد.

وی افزود: به هیچ وجه نباید در روز مسابقه قطعی برق داشته باشیم. 2 پست برق در نظر گرفته شده که طور مجزا فقط برای استادیوم صدهزارنفری و احیانا ورزشگاه 12 هزار نفری هستند و کمک می‌کنند به هیچ وجه قطعی برق نداشته باشیم. الزماتی مربوط به VAR وجود دارد. خطوط دروازه هم باید از دوربین‌ها بهره‌مند شوند. هر دروازه باید حداقل به 2 دوربین تجهیز شود که خط دروازه را پوشش بدهد.

نبی گفت: بحث بعدی مربوط به اسکوربرد است. خوشبختانه 2 اسکوربرد برای استادیوم آزادی پیش بینی شده که از بروزترین اسکوربردهایی هستند که فعلا در داخل کشور داریم. استادیوم آزادی این‌ها را خریده است.