انتخاب زمان مناسب برای سفر

همان‌طور که می‌دانید انتخاب زمان مناسب برای سفر به دبی می‌تواند روی هزینه‌های شما تأثیر بگذارد. نکاتی که باید برای انتخاب زمان سفر در نظر بگیرید، ‌ در ادامه آمده است.

سفر در زمان‌های غیر اوج

سفر در زما‌ن‌های غیر اوج (زمان‌هایی که دبی میزبان مسافران کمتری است)، یکی از بهترین راه‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. فصل اوج گردشگری دبی از نوامبر تا آوریل بوده که هوا مطبوع است. بااین‌حال، در ماه‌های تابستان (ژوئن تا آگوست) که دما بسیار بالا می‌رود، قیمت پروازها و اقامتگاه‌ها کاهش می‌یابد. اگر می‌توانید گرما را تحمل کنید، این فصل بهترین زمان برای استفاده از تخفیف‌های پرواز دبی و اقامتگاه‌ها است.

رزرو زودهنگام

سفر خود را زودتر برنامه‌ریزی کنید. رزرو پرواز و هتل چند ماه قبل از سفرتان معمولاً منجر به خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل با قیمت مناسب‌تری می‌شود. شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌ها معمولاً قیمت‌های پایین‌تری برای رزروهای زودهنگام ارائه می‌دهند؛ بنابراین با برنامه‌ریزی زودهنگام می‌توانید هزینه کمتری برای این موارد بپردازید.

پروازهای مقرون‌به‌صرفه

برای این‌که در بودجه خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید به شیوه‌های مختلف پروازهای مقرون‌به‌صرفه را خریداری کنید.

بررسی محدوده قیمتی بلیط دبی

وب‌سایت‌ها و آژانس‌های مسافرتی مختلفی وجود دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها بلیط هواپیمای خود را در تاریخی که قصد سفر دارید،‌ خریداری کنید. خوب است پیش از خرید بلیط،‌ این وب‌سایت‌ها را بررسی کرده و از محدوده قیمتی بلیط هواپیمای دبی و شرکت‌های هواپیمایی مختلف آگاه شوید. سپس با‌توجه‌به بودجه خود، بلیط مقرون‌به‌صرفه را خریداری کنید.

انعطاف‌پذیری در تاریخ سفر

اگر تاریخ سفرتان منعطف باشد، می‌توانید به طور قابل‌توجهی در بودجه سفرتان صرفه‌جویی کنید. به‌طورکلی پروازهای اواسط هفته معمولاً ارزان‌تر هستند؛ زیرا اکثر افراد به دلیل شاغل بودن، سفر خود را برای آخر هفته ‌برنامه‌ریزی می‌کنند. به همین دلیل فرصت طلایی شما روزهایی در هفته است که دبی مسافران کمتری دارد.

اقامتگاه‌های اقتصادی

بخش زیادی از هزینه سفر را رزرو اقامتگاه تشکیل می‌دهد. برای این‌که هزینه کمتری برای اقامتگاه کنید، بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید.

هاستل‌ها و هتل‌های ارزان‌قیمت

دبی دارای انواع هاستل‌ها و هتل‌های اقتصادی است که اقامت راحت و مقرون به صرفه‌ای را به مسافران سراسر دنیا ارائه می‌دهند. وب‌سایت‌های داخلی و خارجی رزرو هتل و هاستل، منابع عالی برای پیدا کردن گزینه‌های اقامتی مقرون‌به‌صرفه هستند.

اجاره‌های کوتاه‌مدت

اگر گروهی سفر می‌کنید، می‌توانید از پلتفرم‌های مختلف مانند Airbnb خانه‌ای را اجاره کنید. هزینه اجاره کوتاه‌مدت واحدهای آپارتمان یا خانه، بین اعضای گروه تقسیم می‌شود و برای هر فرد هزینه کمتری نسبت به اقامت در هتل صرف می‌شود.

اقامت در مناطق کمتر گران

مناطقی مانند دیره و بر دبی گزینه‌های اقامتی مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت به مناطق پرزرق و برق مرکز شهر ارائه می‌دهند. این محله‌ها همچنین تجربه اصیل‌تری از فرهنگ و سبک زندگی شهر فراهم می‌کنند؛ بنابراین برای پیدا کردن اقامتگاه‌های ارزان‌تر،‌ کمی از مرکز شهر فاصله بگیرید.

حمل و نقل اقتصادی

پس از پیدا کردن اقامتگاه مقرون‌به‌صرفه، حال سؤال پیش می‌آید برای بازدید از جاذبه‌های دبی و برگشت به اقامتگاه از چه نوع حمل‌ونقلی استفاده کنیم که اقتصادی باشد؟ در ادامه پاسخ این پرسش را داده‌ایم.

حمل‌ونقل عمومی

سیستم حمل و نقل عمومی دبی کارآمد و اقتصادی است. مترو، اتوبوس‌ها و تراموا می‌توانند شما را به اکثر نقاط شهر برسانند. خرید یک کارت اعتباری که در تمامی وسایل حمل و نقل عمومی قابل استفاده بوده و تخفیف‌ ارائه می‌دهد، منطقی به نظر می‌رسد.

خدمات آژانس اینترنتی اشتراکی

آژانس‌های اینترنتی مانند uber در دبی به‌راحتی در دسترس هستند و می‌توانند ارزان‌تر از تاکسی‌های معمولی باشند. این آژانس‌های اینترنتی خدمات سفر اشتراکی را نیز ارائه می‌دهند که برای مقاصد طولانی‌تر می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

اجاره دوچرخه

اگر اهل دوچرخه‌سواری هستید و دوست دارید در حال رفت‌وآمد به جاذبه‌ها، از دیدن خیابان‌های دبی نیز لذت ببرید؛ خوب است بدانید دبی چندین ایستگاه اجاره دوچرخه و مسیرهای دوچرخه‌سواری اختصاصی دارد. اجاره دوچرخه می‌تواند راهی اقتصادی برای گشت‌وگذار در شهر باشد.

غذاهای مقرون‌به‌صرفه

اگر می‌خواهید به دبی سفر کنید، حتماً یکی از دغدغه‌های شما این است که وعده‌ها غذایی خود را چگونه به‌صورت اقتصادی تأمین کنم؟ خبر خوب این است که دبی گزینه‌های مختلفی از رستوران‌های گران‌قیمت تا غذاهای خیابانی را برای مسافران در نظر گرفته است.

رستوران‌های محلی و غذاهای خیابانی

از رستوران‌های گران‌قیمت اجتناب کنید و به رستوران‌های محلی و غذاهای خیابانی روی آورید. مناطقی مانند جاده الضیافه و دیره به خاطر گزینه‌های غذایی خوشمزه و ارزان شناخته شده‌اند که طعم اصیل غذای خاورمیانه‌ای را بدون هزینه بالا ارائه می‌دهند.

سوپرمارکت‌ها و فودکورت‌ها

خرید مواد غذایی از سوپرمارکت‌ها به مسافران اقتصادی که ترجیح می‌دهند خودشان وعده‌های غذایی را تهیه کنند، پیشنهاد می‌شود. غذا خوردن در فودکورت‌های مال‌ها نیز می‌تواند به طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از غذا خوردن در رستوران‌های مستقل باشد.

فعالیت‌های رایگان و کم‌هزینه

در ادامه برای مسافرانی که قصد دارند به‌صورت اقتصادی به دبی سفر کنند، فعالیت‌های رایگان و کم‌هزینه‌ای را معرفی می‌کنیم که می‌توانند باتوجه‌به سلیقه و ترجیحات خود، از آن‌ها بهره ببرند.

گردش در سواحل عمومی

دبی چندین ساحل عمومی دارد، که می‌توانید بدون صرف هیچ هزینه‌ای در آن‌ها از آفتاب و دریا لذت ببرید. این سواحل به خوبی نگهداری شده و تمیز هستند. همچنین در محیطسواحل عمومی اغلب فعالیت‌های جذاب و مختلفی برگزار می‌شود.

بازدید از دبی مال

دبی مال تنها برای خرید نیست؛ بلکه محل ارائه چندین جاذبه رایگان است. در این مال می‌توانید از تماشای رقص نور و آب به‌صورت رایگان لذت ببرید. علاوه بر این، یک آکواریوم بزرگ داخل این مال قرار دارد که می‌توانید بدون پرداخت هزینه ورودی از بیرون آن را مشاهده کنید.

سایت‌های فرهنگی و تاریخی

از سایت‌های فرهنگی و تاریخی مانند موزه دبی بازدید کنید که در قلعه الفهیدی قرار دارد. هزینه ورودی این موزه بسیار کم است و دیدی جذاب به تاریخ و میراث دبی ارائه می‌دهد. محله تاریخی الفهیدی نیز مکان بسیار خوبی برای کاوش در معماری و فرهنگ سنتی دبی است.

کلام پایانی

سفر به دبی با بودجه محدود نه تنها ممکن است، بلکه می‌تواند تجربه‌ای بسیار پربار باشد. با برنامه‌ریزی زودهنگام، انتخاب‌های هوشمندانه و بهره‌گیری از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه موجود، می‌توانید از تجملات و هیجان دبی بدون صرف هزینه‌های زیاد لذت ببرید. از تجربه کردن غذاهای محلی گرفته تا بازدید از سایت‌های فرهنگی و استراحت در سواحل عمومی، دبی فعالیت‌ها و سرگرمی‌های زیادی را برای مسافران اقتصادی فراهم کرده است.