ایران مملو از سنگ قبرهای بسیار عجیب و غریب است که این مسئله در دنیای مدرن نیز مشاهده شده و ما سنگ قبرهایی را در داخل کشور می‌بینیم که بر روی آنها مجسمه‌هایی مثل سیمرغ و عقرب نقش بسته‌اند. از آنجایی که ایران را باید میزبان تمدن‌های بسیار متنوع در نظر داشته باشیم، وجود چنین سنگ قبرهایی در گورستان‌های قدیمی، بسیار  شایع می‌باشد و افراد تلاش می‌کنند که همین سنت‌های دیرینه را در قبرستان‌های مدرن کنونی داشته باشند. امروز قصد داریم به برخی از مهم‌ترین قبرستان‌های داخل کشور  که میزبان سنگ قبرهای عجیب و غریب هستند، نگاهی بیندازیم.

چرا در ایران مملو از سنگ قبرهای عجیب است

قدیمی‌ترین سنگ قبری که در سرتاسر دنیا مشاهده شده، مربوط به شهر اردبیل می‌باشد که قدمت آن به بیش از ۸۰۰۰ تا ۶۰۰۰ سال  می‌رسد.  همین مسئله نشان می دهد که ایرانی‌ها از دیرباز علاقه زیادی به سنت‌های دیرینه داشته و تلاش می‌کردند عزیزان خود را با مراسم بسیار خاصی دفن کنند. وجود تمدن‌های متعدد در داخل کشور همراه با سنت‌های بسیار متنوع باعث شده ما در طی سال‌ها،  سنگ قبرهای بسیار عجیب و متنوعی را در داخل کشور مشاهده کنیم.

مهمترین قبرستان های میزبان سنگ قبر با مجسمه های عجیب و غریب در ایران

همانگونه که پیش از این نیز گفتیم ایران میزبان گورستان‌های بسیار مرموزی هست که سنگ قبرهای متنوعی در طی سال‌ها در آنها جای گرفته‌اند. این سنگ قبرها به حدی مرموز هستند که حتی باستان شناسان انگلیسی و آمریکایی سال‌ها بر روی آنها کار کردند تا هویت بصری تمدن‌های مختلف را در آنها مورد بررسی قرار دهند. حالا همراه با هم نگاهی به برخی از این گورستان‌ها می‌اندازیم:

یئری، عجیب ترین گورستان اردبیل

قدیمی‌ترین گورستانی که بعد از شهر سوخته به دست آمده، مربوط به شهر یئری در مشکین شهر اردبیل  هست که میزبان سنگ قبر انسان نما است که دهان‌های آنها بنا به دلایل نامشخصی بسته شده‌اند. این قبرستان که به بیش از  ۶۰۰۰ سال قبل از میلاد باز می‌گردد، از سنگ قبرهای سه تا ۸ متری میزبانی می‌کند و یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان به حساب می‌آید

گورستان جن ها چابهار

گورستان جن‌های چابهار را باید  میزبان عجیب‌ترین سنگ قبرهای داخل کشور معرفی کنیم که تا به امروز توانسته تعداد بسیار زیادی از توریست‌های پاکستانی و آسیای شرقی را به سمت خود جلب کند. سنگ قبر به کار رفته شده در این گورستان،  به حدی عجیب است که باستان شناسان هنوز نتوانسته‌اند تمدنی که از آنها استفاده کرده‌اند را پیدا کرده و دلیل سبک خاص آنها را نیز درک نکردند.

قبرستان هفتاد ملا

قبرستان هفتاد ملا، با قدمتی ۸۰۰ ساله و مربوط به دوره اسلامی، یکی از جاذبه‌های دیدنی میرجاوه است. این قبرستان، مشابه دیگر آثار باستانی روستای تمین، در دل صخره‌ها قرار گرفته و معماری قبور آن از مقبره کورش الهام گرفته است. قبرستان هفتاد ملا در بخش شرقی روستای روپس و در سینه کوه واقع شده و با مساحتی بیش از ۵۰۰ متر مربع، قبور آن در سایه قرار گرفته‌اند و از باد و باران در امان مانده‌اند. در گذشته، دو ستون سنگی بزرگ در مقابل حفره موجود بود که اکنون تخریب شده‌اند. قبور به شکل مستطیل ساخته شده‌اند و دو طرف آن‌ها با خشت خام بالا آمده است و هر قبر دارای هشت سوراخ برای عبور هوا می‌باشد.

سنگ بهشت تولید کننده برتر سنگ قبر

اگر شما نیز قصد دارید برای عزیزان خود سنگ قبرهای بسیار خاص و عجیب را تهیه نمایید، ما به شما وب سایت و مجموعه سنگ بهشت را  پیشنهاد می‌کنیم که تا به امروز توانسته تعداد بسیار زیادی از سنگ قبرهای خاص داخل کشور را طراحی و تولید نمایند. این مجموعه با استفاده از بهترین کارشناسان تلاش می‌کند همراه با ارسال و نصب رایگان سنگ قبر برای شما گارانتی مادام العمری را نیز همانند سنگ‌هایی که در این مقاله مشاهده کردید، ارائه دهند.