به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایثار واحد استان قم، حجت الاسلام حسن هنرمند افزود: والدین و خانواده معظم شهدا گردانندگان این حسینیه ها هستند، کسانی که بعد از تقدیم فرزندان و عزیزان شان در راه اسلام، بی تکلف و خودجوش به نشر فرهنگ ایثار و شهادت با زنده نگه داشتن یاد و نام و راه شهدا پرداختند. این حسینیه ها جبهه های فرهنگی است که سبک زندگی شهدا را در جامعه رونق می بخشد.

وی ادامه داد: خانه های شهدا محل رشد و پرورش شهدا و فضاهای معنوی است که مورد توجه مردم هر محله قرار دارد. تبدیل این اماکن به حسینیه شهید باعث استقبال مردم از این اماکن مذهبی شده است.

حجت الاسلام هنرمند اضافه کرد: در دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا این محافل معنوی محدودتر و با رعایت شیوه نامه ها برگزار شده است. در این شرایط از 20 حسینیه شهید 15 حسینیه به فعالیت خود ادامه داده اند.  

وی عنوان کرد: فعالیت حسینیه شهدا شامل مراسم قرائت قرآن، روضه خوانی، کلاس های آموزشی، انجام فعالیت های فرهنگی و عام المنفعه از جمله تهیه هزینه جهیزیه و رسیدگی به خانواده های کم بضاعت با مشارکت مردمی بوده است.

حجت الاسلام هنرمند افزود: در طول سال برای ایام مختلف مانند ماه محرم بسته های حمایتی از طرف بنیاد در اختیار حسینیه ها قرار می گیرد.