به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، "مهدی صداقتی"سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به پیشرفت قابل توجه عملیات احداث شمع‌های موردنیاز برای اجرای زیرگذر تقاطع غیرهمسطح نواب- تندگویان، از آغاز عملیات آرماتوربندی به منظور احداث سقف زیرگذر خبر داد و گفت: طبق پیش‌بینی‌ها کار بتن‌ریزی عرشه در نیمه مهرماه امسال آغاز خواهد شد؛ عملیاتی که نیازمند حدود 1700 مترمکعب بتن خواهد بود.

وی درخصوص عملیات اجرایی پل چیگرد تقاطع گفت: طی هفته گذشته بخش دیگری از عرشه این پل جهتی تحت اجرای عملیات قالب‌بندی و بتن‌ریزی قرار گرفته و ادامه عملیات اجرایی مستلزم اعمال مرحله دیگری از انحراف ترافیک است.

"صداقتی" با تاکید بر لزوم تلاش برای بهره برداری از بخش‌هایی از این پروژه تا پایان سال جاری، از پیشرفت 37 درصدی عملیات اجرایی آن خبر داد.

گفتنی است تقاطع غیرهمسطح نواب-تندگویان، یک تقاطع سه سطحی شامل یک پل جهتی از شرق بزرگراه شهید تندگویان به شمال بزرگراه شهید نواب، یک زیرگذر شرق به غرب در امتداد بزرگراه شهید تندگویان، مسیرهای روسطحی و اصلاحات هندسی است که علاوه بر کاهش 3.5 کیلومتری گردش‎های اضافی، بار ترافیک ورودی به میدان بهمن و بزرگراه آزادگان را کاهش داده و با توزیع متناسب ترافیک عبوری، بر بهبود رفت و آمدهای محلی نیز موثر خواهد بود.