به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶ تهران؛ سید مرتضی روحانی، دراین باره توضیح داد: یکی از مشکلات مهم ناحیه پنج منطقه شش پایتخت، عدم وجود منابع آبی کافی برای آبیاری مستمر فضای سبز درسطح این ناحیه و محدوده بزرگراه شهید مدرس بود که هرساله سبب ایجاد معضلات فراوان از جمله حجم بالای آبیاری‌های تانکری و سنتی گردیده بود، بنابراین به منظور حل و فصل این مشکل تدابیر ویژه‌اندیشیده شد.

شهردار منطقه مرکزی تهران دراین باره اضافه کرد: با عنایت به اینکه حقابه منطقه ما از کانال آب بزرگراه مدرس تنها ۳ ساعت در طول شبانه روز بود، بنابراین درتلاش بودیم تا این حقابه به صورت کاملاً بهینه و صرفه‌جویی ۱۰۰ درصدی درآبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین ایجاد زیرساخت‌های لازم و توسعه شبکه آبیاری بارانی در محدوده مذکور در اولویت کاری اداره فضای سبز شهرداری منطقه شش تهران قرار گرفت و اجرایی شد.

روحانی، تصریح کرد: دراجرای این پروژه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ متر لوله‌گذاری درمحدوده فضای سبز انجام شده، به منظور سهولت بهره‌برداری و جلوگیری از تخریب و همچنین کاهش هزینه نگهداری، سیستم آبیاری بارانی به صورت متحرک درنظر گرفته شده است. به طورکلی مزایای راه‌اندازی سیستم آبیاری بارانی شامل بهبود کیفیت فضای سبز، توزیع مناسب آب، صرفه‌جویی و جلوگیری از هدر رفت حداقل آب موجود می‌شود.

شهردار منطقه۶ تهران، خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده درمحدوده بزرگراه شهید مدرس، جمع‌آوری کامل آب‌های جاری خیابان آفریقا و بیهقی بوده که به صورت مداوم، جاری بوده و در نهایت به کانال خاکریز آب واقع درخیابان بیهقی سرازیر می‌شد، بدین منظور با تلاش شبانه‌روزی، نسبت به احداث حوضچه، نصب پمپ اقدام و عملیات انتقال آب به رفیوژمیانی و ضلع شرق بزرگراه شهید مدرس انجام شد و بدین ترتیب هزار و ۲۰۰ متر از شبکه آبرسانی تأمین آب گردید.