به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «ایران» این هفته بینندگان خود را با خیابان تاریخی ۳۰ تیر در مرکز شهر تهران آشنا می‌کند. 

شهریار عظیمی گزارشگر برنامه به همین منظور گشت و گذاری داشته است در این خیابان تاریخی پایتخت که به خیابان ادیان هم شهرت دارد. در خیابان ۳۰ تیر چندین موزه و ساختمان مذهبی و تاریخی با قدمت بیش از ۱۰۰ سال قرار دارد که به پیروان ادیان مختلف تعلق دارند و به همین دلیل، این خیابان را خیابان ادیان نام‌گذاری کرده‌اند. 

کلیسای انجیلی (پطرس مقدس)، کنیسه حییم اولین کنیسه‌ شهری در تاریخ ایران و آتشکده آدریان مرکز تجمع بسیاری از زرتشتیان ساکن تهران برخی از این ساختمان‌های مذهبی هستند.

 خیابان ۳۰ تیر در چند سال اخیر تبدیل به یکی از بهترین مکان‌های گردشگری تهران به ویژه برای علاقه‌مندان به غذاهای خیابانی شده است.

برنامه «ایران» دوشنبه ساعت 17 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز سه شنبه ساعت 14:00، چهارشنبه ساعت 19:00، پنج شنبه ساعت 10:00 و جمعه ساعت 07:00 روی آنتن می‌رود.علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15015 برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.