به گزارش اکونا پرس،

طبق اطلاعات موجود بازار سرمایه طی یک هفته گذشته با اخبار مختلفی در خصوص عدم قیمت گذاری محصولات برخی صنایع با ارز 4200 تومانی و واقعی شدن قیمت آنها همراه بود و به این ترتیب با مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر توقف عرضه محصولات پتروشیمی و فولادی با ارز ۴۲۰۰ تومانی در بورس کالا و لزوم واقعی شدن قیمت مواد اولیه طی هفته گذشته با واکنش مثبت فعالان صنعت فولاد و سنگ آهن در بازار سرمایه مواجه شد.

شورای رقابت نیز در پایان این هفته خبر از حمایت از خودرو سازان داد که این موضوع نیز منجر به صف خرید و افزایش تقاضای قوی در اکثر نمادهای گروه خودرویی شد. رضا شیوا رئیس شورای رقابت، با اشاره به اینکه قیمت ها را نباید بی ضابطه افزایش داد، گفت: قرار است هفته آینده در شورای رقابت بحث کنیم و شاید به این جمع بندی برسیم که از بانک مرکزی بخواهیم سبد خودروهایی را که برای آن دستور العمل قیمت ارائه می کنیم میزان تغییرات را در این چند ماه اندازه گیری کنیم و با توجه به درصد تغییرات و فرمول هایی که داریم به قیمت خودروها اضافه می کنیم و این کار، علمی و منطقی است. همچنین

اخباری حاکی از افزایش قیمت ۲۰ درصدی و البته احتمال حمایت از این صنعت با پیشنهاد ارزی مجزا از دلایل اقبال به این گروه می باشد.

در این بین و با بررسی بازدهی صنایع، صنعت استخراج نفت و گاز، صنعت استخراج ذغال سنگ و صنعت چپ به ترتیب با ثبت بازدهی 27 درصد، 16 درصد و 15 درصدی در صدر جدول بیشترین بازدهی مثبت بازار سرمایه طی یک هفته گذشته قرار گرفتند.

صنعت محصولات چوبی با 5 درصد افت شاخص بیشترین بازدهی منفی را کسب و در صدر جدول بیشترین بازدهی منفی جای گرفت و دو گروه هتل و رستوران و پیمانکاری صنعتی به ترتیب با کسب بازدهی منفی 4 و 3.5 درصدی در رتبه دوم و سوم این جدول قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در بین سهام شرکتهای پذیرفته در بازار سرمایه شرکت سرمایه گذاری معیار صنعت پارس با کسب بازدهی 65 درصدی بیشترین رشد قیمت را در بین کلیه سهام داشت. این سهم بازار پایه ای از قیمت 250 تومان در ابتدای هفته ای که گذشت به 415 تومان افزایش یافته است. قیمت سهام شرکت مجمتع معادن مس تکنار با نماد معاملاتی "تکنار" با 29 درصد رشد در رتبه دوم جدول بیشترین بازدهی ها قرار گرفت و در رتبه سوم این طبقه بندی نماد معاملاتی "تپولا" مربوط به شرکت مهندسی مرآت پولاد با 28 درصد رشد قیمت جای گرفت.

سه نماد معاملاتی "کازرو" ، "وبرق" و "شصفها" نیز با ثبت بازدهی منفی 18، 15 و 12 درصدی در صدر جدول کمترین بازدهی ها جای گرفتند.