قیمت ایمپلنت دندان; این یکی از سوالات متداول در مورد دندانپزشکی است. به طور کلی هزینه ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی از جمله انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در تهران بستگی دارد .اما به طور کلی هزینه ایمپلنت دندان بالاست. برندهای مختلف آلمانی، سوئیسی، آمریکایی، کره ای و ایرانی دارای قیمت های متفاوتی هستند. گاهی اوقات کشیدن دندان یا پیوند استخوان ضروری است.

در این شرایط هزینه افزایش می یابد. با پیشرفت روش های مراقبت از دندان، بسیاری از افراد به جای روش هایی مانند دندان مصنوعی از کاشت دندان یا ایمپلنت استفاده می کنند. در این روش پایه های فلزی و پیچی شکل جای ریشه اصلی دندان را می گیرند. افرادی که بر اثر ضربه، پوسیدگی دندان یا هر دلیل دیگری دندان های خود را از دست داده اند با استفاده از این روش می توانند زیبایی خود را بازیابند. برای کاشت ایمپلنت دندان باید با بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران مشورت کنید.

عوامل موثر بر قیمت یا هزینه ایمپلنت دندان چیست؟

قیمت ایمپلنت های دندانی بسیار متفاوت است. عوامل مختلفی مانند محل کلینیک دندانپزشکی، تعداد ایمپلنت ها و مساحت مورد نظر بر قیمت تمام ایمپلنت های دندانی تاثیر می گذارد. در ادامه به برخی از مهم ترین عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت دندان اشاره می کنیم:

  • مواد مورد استفاده در ایمپلنت های دندانی: معمولا در ایمپلنت دندان ریشه از تیتانیوم و روکش آن از سرامیک است و یک پیچ کوچک این دو قطعه را به هم متصل می کند. تیتانیوم زیست سازگار است و به خوبی به استخوان فک می‌چسبد. از سرامیک استفاده می شود که باعث افزایش قیمت می شود.

  • تعداد ایمپلنت ها: بدون شک هر چه تعداد دندان های از دست رفته بیشتر باشد، قیمت ایمپلنت دندان و مدت زمان انجام ایمپلنت دندان افزایش می یابد. به همین دلیل افرادی که تمام یا بیشتر دندان های خود را از دست داده اند معمولا از دندان مصنوعی استفاده می کنند.

  • پیوند استخوان: اگر بیش از یک سال است که دندان از دست رفته را با دندان مصنوعی جایگزین نکرده باشید، استخوان آن ناحیه تحلیل می رود. در این شرایط هزینه پیوند استخوان نیز به هزینه ایمپلنت دندان اضافه می شود.

  • بهداشت دهان و دندان: اگر عفونت هایی مانند بیماری لثه، عفونت فک یا آبسه دارید، ممکن است روند درمان کمی پیچیده تر باشد و ممکن است برای کاشت ایمپلنت نیاز به جراحی لثه داشته باشید. این عفونت ها می توانند باعث پاره شدن ایمپلنت ها و در نتیجه افزایش قیمت ایمپلنت های دندانی شوند.

شرح روش های جراحی ایمپلنت دندان

روش جراحی بسته به نوع ایمپلنت کاشته شده و همچنین بسته به شرایط بیمار ممکن است متفاوت باشد. بنابراین نمی توانیم بگوییم که مثلاً 10 مرحله برای این عملیات وجود دارد. با این حال، تعدادی از مراحل مشترک برای تمام تکنیک های موجود وجود دارد. این مراحل در زیر توضیح داده شده است.

برای شروع درمان برنامه ریزی کنید: اولین قدم در روش های کاشت دندان، مشاوره با بهترین دندانپزشک زیبایی و ترمیمی در تهران است. معاینه فیزیکی دندان ها و بررسی وضعیت سلامت فرد و همچنین گرفتن تصاویر رادیولوژی از مهمترین اقدامات انجام شده در این مرحله است.

آماده شدن برای جراحی: اولین معاینات به دندانپزشک شما اجازه می دهد تا تعیین کند که آیا به درمان های اضافی مانند پیوند استخوان نیاز دارید یا خیر. بسته به میزان توده استخوانی مورد نیاز، پیوند استخوان ممکن است همزمان با جراحی ایمپلنت یا در یک جلسه جداگانه انجام شود.

کاشت ایمپلنت: این مرحله ممکن است برای هر بیمار بسته به تعداد ایمپلنت های مورد نیاز و پیچیدگی شرایط هر بیمار متفاوت باشد. به طور معمول، این مرحله کاشت می تواند بین 1 تا 6 ساعت طول بکشد. شما بی حسی موضعی دریافت خواهید کرد تا دهان شما کاملا بی حس شود. برای اتصال ایمپلنت ها به استخوان فک، بافت لثه باز می شود و ناحیه استخوانی که قرار است ایمپلنت در آن قرار گیرد نمایان می شود. سپس دندانپزشک متخصص با استفاده از دریل مخصوص فضای ایمپلنت را ایجاد می کند و سپس پایه ایمپلنت را در استخوان فک قرار می دهد. سپس لثه ها بخیه می شوند.

مرحله نقاهت و دوره نقاهت: پس از تکمیل روش، مرحله بعدی دوره بهبود ایمپلنت دندانی خواهد بود. پایه ایمپلنت کاشته شده در استخوان باید برای مدت معینی توسط بافت استخوانی احاطه شود یا استخوان با آن جوش بخورد. دوره بهبودی بین 4 تا 6 ماه طول خواهد کشید.

اتصال اباتمنت و روکش دندان: هنگامی که لثه های شما بهبود یافت، دندانپزشک شما اباتمنت را به پایه ایمپلنت (همان پیچ در استخوان) وصل می کند. سپس یک تاج موقت بر روی ستون نصب می کند. این پوشش برای شما نیست و پس از ایجاد یک پوشش دندانی واحد برای شما، پوشش موقت نیز حذف می شود. فرآیند آماده سازی و چسباندن تاج ایمپلنت شما معمولاً حدود 4 تا 10 روز طول می کشد.

بهترین افراد برای کاشت ایمپلنت دندان چه کسانی هستند؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، همه افراد کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان نیستند و افرادی با ویژگی های زیر کاندیدای مناسبی برای استفاده از این روش هستند. ویژگی های مناسب برای کاندیدای ایمپلنت دندان عبارتند از:

  • زمانی که یک یا چند دندان از دست داده اید.

  • وقتی دندان آسیب دیده دارید.

  • زمانی که بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کنید.

  • تراکم، حجم، کیفیت و کمیت کافی برای خط فک خود داشته باشید.

  • سلامت عمومی و سیستم ایمنی بدن کامل داشته باشید.

تمام مواردی که گفتیم برای فردی که می خواهد دندان خود را کاشت کند لازم است. بهتر است ابتدا موارد فوق را با پزشک خود در میان بگذارید و بررسی کنید و سپس در مورد ایمپلنت دندان فکر کنید. با بررسی موارد فوق مشخص می شود که آیا شما کاندید مناسبی برای کاشت دندان هستید یا خیر. البته برای ایمپلنت دندان بهتر است حداقل یک یا چند دندان را از دست داده یا آسیب دیده باشید. معمولا کاشت دندان در چند مرحله انجام می شود و یک شبه زیبایی دندان و دهان خود را به دست نمی آورید مگر اینکه از روش کاشت فوری که یکی از انواع ایمپلنت است استفاده کنید.

کلام آخر

سپاسگزاریم که تا انتها مطلب همراه ما بودید و این مقاله را مطالعه نمودید. لطفاً پیشنهادات و نظرات خود را از طریق سایت جراحتو jaraheto.net با ما در میان بگذارید.