در دنیای امروز استفاده از قفل کتابی مناسب می‌تواند تا حدود زیادی امنیت دارایی‌های تجاری و شخصی افراد را تضمین کند. با این حال انتخاب قفل کتابی مناسب که از امنیت بالای برخورد باشد، برای بسیاری از افراد چالش‌برانگیز است. انواع مختلفی قفل کتابی در بازار وجود دارد که انتخاب بهترین نوع آن علاوه‌بر استفاده راحت، می‌تواند یک ابزار مناسب برای حفاظت از دارایی‌های شما محسوب شود. در این مقاله قصد داریم انواع قفل کتابی و ضد اسید را که این روزها محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده‌اند، مورد بررسی قرار دهیم.

انواع قفل کتابی

قفل‌های کتابی از رایج‌ترین قفل‌های موجود در بازار هستند که طراحی خاص آن‌ها امنیت زیادی برای کاربران فراهم کرده است. در این قسمت قصد داریم انواع قفل کتابی را ابتدا در قالب جدول و سپس به طور جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.

مدل قفل

ویژگی‌ها

کاربرد

قفل کتابی ایساتیس مدل 60

سایز 6 سانتی‌متر

دارای 3 عدد کلید معمولی

مغزی برنجی

ساخته شده از فولاد

قرارگیری زبانه و کلید در یک طرف قفل

مناسب برای درب‌های کوچک و متوسط

قفل کتابی نیکا سایز 94 برنجی

سایز 94 میلی‌متر

دارای 4 عدد کلید کامپیوتری

ساخته شده از برنج

قرارگیری زبانه و کلید در یک طرف قفل

بسیار مقاوم و کاربردی

مناسب برای درب‌های مغازه و محل کار

قفل کتابی آیرون مکس مدل IM-SP80

سایز 80 میلی‌متر

دارای 4 کلید کامپیوتری با کیفیت

بدنه سخت کاری شده استیل

مناسب برای درب آکاردئونی

برند آیرون مکس

مناسب برای درب‌های آکاردئونی

قفل کتابی آرش سایز 100

سایز 10 سانتی‌متر

دارای 3 عدد کلید شیاردار

ساخته شده از فولاد

دارای جعبه‌ی محافظ

قرارگیری زبانه و کلید در یک طرف قفل

مناسب برای درب‌های بزرگ و انبارها

قفل کتابی دلتا مدل A-1070

سایز 7 سانتی‌متر

ضخامت حلقه 9 میلی‌متر

دارای 3 عدد کلید کامپیوتری

ساخته شده از جنس برنج

قرارگیری زبانه و کلید در یک طرف قفل

مناسب برای درب‌های متوسط و کوچک

قفل کتابی ایساتیس مدل 60

قفل کتابی ایساتیس 6 سانتی‌متر سایز داشته و به همراه 3 عدد کلید معمولی به مشتریان ارائه می‌شود. از آنجایی که بدنه این قفل از جنس فولاد و مغزی آن از برنج ساخته شده، مقاومت بالایی در برابر برش و ضربه دارد. در قفل کتابی ایساتیس کلید و زبانه در یک طرف قفل قرار گرفته که موجب برقراری امنیت بیشتر آن می‌شود.

قفل کتابی نیکا سایز 94 برنجی

سایت قفل کتابی نیکا 94 میلی‌متر بوده و به همراه آن 4 عدد کلید کامپیوتری هم به مشتری عرضه می‌شود. جنس بدنه این قفل کتابی از برنج بوده که امکان مقاومت بسیار بالای آن را در شرایط محیطی سخت و در برابر زنگ زدگی فراهم کرده است. کیفیت ساختاری و مقاومت بی‌نظیر این نوع قفل موجب شده تا بسیاری از کاربران آن را در محل‌های کاری و مغازه‌ها استفاده کنند.

قفل کتابی آیرون مکس مدل IM-SP80

قفل کتابی آیرون مکس 80 میلی‌متر سایز داشته و دارای 4 کلید کامپیوتری مرغوب است. جنس بدنه این محصول از استیل سخت‌کاری شده و طراحی منحصربه‌فرد آن مناسب استفاده برای درب‌های آکاردئونی است. کلید و زبانه قفل کتابی آیرون مکس در یک طرف قرار آن دارد و این موضوع موجب افزایش سطح امنیت این نوع قفل می‌شود.

قفل کتابی آرش سایز 100

ابعاد قفل کتابی آرش برابر با 10 سانتی‌متر بوده و سه کلیدی که به همراه آن به مشتری عرضه می‌شود از نوع شیاردار هستند. جنس بدنه محصول از فولاد است و در برابر ضربه و برش مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد قفل کتابی آرش داشتن جعبه محافظ است که از محصول در شرایط محیطی مختلف حافظت می‌کند.

قفل کتابی دلتا مدل A-1070

ضخامت حلقه در قفل کتابی دلتا 9 میلی‌متر و سایز آن برابر سانتی‌متر است. بدنه محصول از جنس برنج ساخته شده و در هنگام خرید در کنار قفل 3 عدد کلید کامپیوتری هم به مشتریان عرضه می‌شود. کاربران می‌توانند با خیالی راحت از این محصول برای قفل کردن درب‌های متوسط و کوچک استفاده کنند.

انواع قفل کتابی ضد اسید

انواع قفل کتابی ضد اسید

قفل‌های کتابی و ضد اسید انواع دیگری از قفل کتابی هستند که در برابر حملات اسیدی و مواد شیمیایی مقاومت قابل توجهی از خود نشان می‌دهند. بسیاری از کاربران از قفل کتابی و ضد اسید در مکان‌هایی که احتمال وقوع خطرات محیطی بیشتری وجود دارد استفاده می‌کنند. در ادامه این قسمت به بررسی انواع قفل کتابی ضد اسید پرداخته‌ایم:

قفل کتابی پارس مدل 900S

بدنه فولادی قفل کتابی پارس منجر به مقاومت بی‌نظیر این قفل در برابر مواد شیمیایی و اسیدها شده است. قفل کتابی پارس در ابعاد 9×6×2 سانتی‌متر و وزن 690 گرم طراحی شده است. ضخامت میله یا حلقه محصول برابر 12 میلی‌متر بوده که استفاده از این نوع قفل را در محیط‌هایی که نیاز به محافظت دارند، ایمن کرده است.

قفل کتابی گیرا کد 039

جنس قفل کتابی و ضد اسید گیرا از آلیاژ برنج بوده و ابعاد آن برابر 9×5.5×2.5 سانتی‌متر است. ضخامت میله یا حلقه این قفل برابر با 12 میلی‌متر است و وزن آن به 900 گرم می‌رسد. استفاده از آلیاژ برنج برای ساخت بدنه قفل گیرا، موجب مقاومت بالای محصول در برابر مواد شیمیایی و زنگ زدگی شده است.

قفل کتابی گرانیت مدل G-100

جنس بدنه قفل کتابی گیرا از فولاد بوده و وزن آن معادل 820 گرم است. این مدل قفل کتابی و ضد اسید با ابعاد 11×6.5×4.5 سانتی‌متر طراحی شده و ضخامت میله یا حلقه آن معادل 12 میلی‌متر است. قفل کتابی و ضد اسید گرانیت حدود 10 سانتی‌متر طول دارد و برای استفاده در مکان‌های پرخطر گزینه ایده آلی است.

کاربردهای قفل کتابی در مکان‌های مختلف

طراحی خاص و مقاومت بالای قفل‌های کتابی موجب شده این نوع قفل استفاده گسترده‌ای در مکان‌های مختلف داشته باشد. برخی از کاربردهای اصلی قفل کتابی و ضد اسید شامل موارد زیر می‌شود:

منزل: قفل کتابی و ضد اسید انتخاب مناسبی برای حفاظت از درب‌های داخلی و اصلی منازل است.

مغازه: بسیاری از صاحبان مغازه‌ها و فروشگاه‌ها جهت برقراری امنیت بیشتر از قفل کتابی برای قفل کردن درب‌ها استفاده می‌کنند.

محل کاریکی دیگر از کاربردهای رایج قفل کتابی و ضد اسید استفاده از آن‌ها برای قفل کردن درب انبارها و دفاتر در محل کار است.

انباری: بسیاری از کاربران می‌توانند از قفل کتابی و ضد اسید برای قفل کردن درب اتاق‌های ذخیره سازی و انبارها استفاده کنند.

درب‌های آکاردئونیاین محصول برای استفاده در درب‌های آکاردئونی هم مناسب است.

فروشگاه و حتی خودرواستفاده از قفل‌های کتابی و ضد اسید برای قفل کردن درب‌های فروشگاه و حتی خودروها امنیت بیشتری برای شما فراهم می‌کند.

جمع‌بندی در خصوص انواع قفل کتابی و ضد اسید

قفل‌های کتابی و ضد اسید با طراحی‌های متنوع و مقاومت بالا، امنیت بیشتری برای دارایی‌های شما فراهم می‌کنند. انتخاب قفل مناسب با توجه به نیاز و محل استفاده، می‌تواند به طور قابل توجهی امنیت محیط‌های مختلف مانند منازل، مغازه‌ها، محل کار و انبارها را افزایش دهد. با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر مدل، می‌توانید بهترین گزینه را برای حفاظت از دارایی‌های خود انتخاب کنید.

منبع